loading...

. . . . . .

Zróbmy coś razem

Doświadczony zespół kreatywnych ludzi znajdzie odpowiednie rozwiązanie każdego problemu. Wystarczą dobre chęci i pomysł, a my zrobimy resztę!

Skontaktuj się z nami

DIGITAL HOLDING
ul. Rynek 17, 46-300 Olesno

Wyślij maila

Email: biuro@digitalholding.pl

Zadzwoń

+48 34 389 80 96,
+48 668 838 169

Wirtualne targi NESTRO

Klient

Grupa Nestro to jeden z trzech wiodących specjalistów w dziedzinie technologii odpylania i filtracji w Europie. Od ponad 40 lat dostarcza produkty zwiększające wydajność i rentowność przedsiębiorstw produkcyjnych. Jest czołowym producentem wentylatorów, inteligentnych systemów sterowania urządzeń, energooszczędnego odpylania i wielu innych ekoinnowacyjnych rozwiązań przemysłowych.

image
image

Wyzwanie

Do tej pory firma uczestniczyła w targach narzędzi, maszyn i urządzeń, adresowanych do sektora przemysłowego. Niestety, w okresie pandemii COVID-19 organizacja takich wydarzeń przez długi czas była niemożliwa. Zaproponowaliśmy zatem Klientowi przeprowadzenie eventu w formie wirtualnej. To rozwiązanie na miarę aktualnych wyzwań i ograniczeń.

image
image
image
image
image

Rozwiązanie: wirtualne targi

Na stronie www.nestro.pl stworzyliśmy specjalną sekcję “Wirtualne targi”. Zbudowaliśmy wirtualne środowisko, które imitowało poszczególne elementy dotychczas organizowanego wydarzenia. Na kilka tygodni przed rozpoczęciem eventu umieściliśmy na stronie zegar odliczający czas do startu. Stworzyliśmy też formularz rejestracji, który pozwolił nam zebrać informacje o uczestnikach oraz przypomnieć im o wydarzeniu przed jego rozpoczęciem. Każdy z nich otrzymał pocztą pakiet startowy: okulary VR, katalog AR oraz broszury informacyjne. 

Następnie przygotowaliśmy bogate i wierne animacje urządzeń, przejść i pomieszczeń tak, aby jak najpełniej oddać wrażenie immersji, czyli pełnego zanurzenia w wirtualnej rzeczywistości. Dążyliśmy do tego, aby obecność na targach online jak najbardziej przypominała tę stacjonarną i udało się to dzięki wykorzystaniu technologii VR. Klikając w ikonę stóp uczestnicy mogli wirtualnie podchodzić do konkretnych atrakcji i uruchamiać animacje pokazujące z bliska, np. różne urządzenia.

Można było także skorzystać z wielu interaktywnych atrakcji, m.in.:

  • obejrzeć video obrazujące wybraną technologię

  • wyświetlić lub pobrać informacje techniczne na temat wystawianych produktów

  • wykorzystać okulary cardboard i zagłębić się w wirtualnej rzeczywistości targów

  • po podejściu do infolady: porozmawiać z konsultantem na Messengerze lub Whatsapp; pobrać broszury i katalogi; pobrać plan wydarzenia;

  • wybrać konsultanta z danej branży i regionu, a następnie przeprowadzić z nim rozmowę w prywatnym czat roomie.

W dniu wydarzenia przycisk rejestracji zmienił się na przycisk wejścia. Po kliknięciu uczestnicy podawali kody z otrzymanych biletów i po poprawnym wprowadzeniu przenosili się na w pełni multimedialne stoisko z parkiem maszynowym w formie interaktywnej strony www. 

Wirtualne wydarzenie podzieliliśmy na 3 sektory:

1. Transmisja na żywo

Targi rozpoczęły się wejściem na salę kinową. Uczestnicy wydarzenia wchodzili na aulę i zajmowali miejsce, aby po chwili obejrzeć i wysłuchać prelekcji specjalistów i inżynierów z grupy Nestro. Wydarzenie prowadziła pani Klaudia Spodzieja, a w roli ekspertów wystąpili między innymi:

  • Radosław Gliński

    Dyrektor przedsiębiorstwa / Prokurent

  • Tomasz Balcerzak

    Dyrektor sprzedaży Nestro w Europie Wschodniej

  • Jakub Mąka

    Inżynier sprzedaży Nestro

  • Piotr Czuchnicki

    Reprezentant firmy Firefly

Eksperci, podczas swoich wystąpień, poruszyli tematy dotyczące lakierowania, zabezpieczeń przeciwwybuchowych, wykrywania i gaszenia iskier w systemach odpylania oraz nowinek e-commerce. Prezentacje były prowadzone zdalnie z różnych części Polski, dzięki czemu widzowie mogli obejrzeć kilka hal produkcyjnych i wdrożone w nich rozwiązania.

Dla uczestników targów został również ogłoszony konkurs, w którym do wygrania był prezent-niespodzianka.

Wydarzenie było transmitowane w czasie rzeczywistym. Dzięki temu każdy uczestnik mógł zadać pytanie na czacie i otrzymać na nie odpowiedź od razu. Co więcej, wszystkie prelekcje wygłoszone podczas wirtualnych targów zostały zarejestrowane – można obejrzeć je tutaj. Zapisane materiały posłużą do działań edukacyjnych i marketingowych w przyszłości.

image
image

Przykładowa realizacja krótkiej formy zrealizowanej przed targami
jak i jeden z zarejestrowanych podczas transmisji live wykładów.

2. Wirtualne stoisko

Kolejną animowaną atrakcją przygotowaną dla uczestników wydarzenia było wirtualne stoisko Nestro. Dzięki specjalnie wykreowanej przestrzeni imitującej halę targową uczestnicy mogli wirtualnie podejść do sprzętów takich jak stanowisko szlifierskie, czy filtry workowe i obejrzeć je z bliska. Stanowiska z maszynami opatrzone były dokumentacją dostępną w formacie PDF i nagraniami lektorskimi opowiadającymi o urządzeniach. Dzięki temu zapoznanie się ze specyfikacją techniczną przypominało wizytę na rzeczywistym stoisku i rozmowę ze sprzedawcą lub przeglądanie folderów informacyjnych.

image
image

Ciekawym i angażującym elementem wirtualnych targów była sekcja VR. Uczestnicy mieli okazję obejrzeć film 360, dostępny na Youtube. Kilkuminutowe nagranie umożliwiło zwiedzenie zakładu Nestro bez wychodzenia z domu i przyjrzenie się pracy zespołów od kuchni.

Zadbaliśmy również o to, czego najbardziej brakuje użytkownikom spotkań przeniesionych do sieci – networkingu i rozmów z ekspertami. Stworzyliśmy chat room, w którym można było połączyć się ze specjalistami Nestro i zadawać im pytania. Stworzyliśmy także przestrzeń do integracji przy wirtualnym barze. Przypominała ona tę znaną z rzeczywistych konferencji, dzięki czemu można było poczuć atmosferę networkingu, rozmawiając w zamkniętym chat roomie. Była także możliwość spędzenia czasu na rozmowie przy stolikach na piętrze.

3. Showroom

W realistyczny sposób pokazaliśmy wirtualną halę oraz przygotowaliśmy animacje sprzętów tak, aby odzwierciedlały te działające w rzeczywistości. Dzięki temu uczestnicy targów mogli obejrzeć poszczególne maszyny i odnieść wrażenie, że oglądają je na żywo. Przykładowo, można było wejść na górę filtra, zdjąć pokrywę i obejrzeć animację ilustrującą przepływ wewnątrz urządzenia.

Pierwszym przygotowanym elementem była hala oraz znajdujące się w niej animacje wygarniaczy i wentylatorów. Do każdego z urządzeń dołączyliśmy specyfikację w formacie PDF oraz nagranie lektorskie. Tym sposobem odwiedzający mogli od razu zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi urządzenia.

image
image

W podobny sposób przedstawiliśmy maszyny znajdujące się na zewnątrz hali, takie jak filtr podciśnieniowy i filtry pośrednie. Za pomocą animacji pokazaliśmy działanie łapacza klocków i systemu do wykrywania oraz gaszenia iskier. Uczestnicy targów mogli zobaczyć zachodzące procesy równie dokładnie, jak podczas obserwacji na żywo. Dodatkowo na ekranie umieściliśmy kod QR umożliwiający pobranie aplikacji. Po instalacji i skierowaniu smartfona na ekran komputera, wyświetlony został wirtualny model maszyny, unoszący się nad ekranem.

Kluczowym elementem w tej sekcji była prezentacja systemu Silos, przeznaczonego do gaszenia pożarów. Stworzona przez nas animacja pożaru oraz przepływów wiernie i szczegółowo pokazała działanie maszyny.

Efekt końcowy

Targi w formie wirtualnej okazały się dużym sukcesem, który przyniósł klientowi biznesowe i wizerunkowe korzyści:

  • możliwość zorganizowania wydarzenia wirtualnie, mimo obostrzeń

  • wzrost liczby uczestników ze 100 do 1300 osób

  • stworzenie materiału filmowego, który firma będzie wykorzystywać w działaniach edukacyjnych i marketingowych przez kolejne lata

Nowe technologie sprawiają, że pomimo lockdownu możemy być w stałym kontakcie z klientami. Dzięki rozwiązaniom takim jak VR czy AR firmy mogą pozyskiwać nowych klientów i budować przewagę konkurencyjną niezależnie od możliwości spotkań stacjonarnych.